Eventmarketing. Xtra zichtbaarheid. Xtra opvallen. Xtra impact. Boost uw bedrijf.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Eventmarketing

Inhoud van dit artikel

Eventmarketing. Maak uw bedrijf future-proof.

Wilt u écht opvallen, reuring creëren en impact realiseren? Uw bedrijf en merk future-proof maken? Jazeker. In een ‘digitale wereld’ doet u dit juist door de kracht van l!ve te benutten.

“What happens online, stays online”
Choose wise. Choose l!ve.

A.Jansen – oprichter Bureau voor evenementen en gepassioneerd eventmarketeer

Een of meerdere events campagnematig inzetten, als onderdeel van uw marketingstrategie is een zéér krachtig middel om uw bedrijf en merk een flinke boost te geven. Bij eventmarketing gaat het erom dat u nadenkt over het grote(re) geheel. Eventmarketing is allesomvattend. Het is meer dan alleen het organiseren van een eenmalig bedrijfsevenement.

Wat is eventmarketing (niet)?

Eventmarketing is een event, of meerdere events inzetten als middel om vooraf gedefinieerde (commerciële) doelstelling te behalen. Hierbij is het van belang dat het evenement zich richt op specifieke doelgroepen en een duidelijk doel heeft. Events zijn een middel, waarbij ontmoeten en beleving centraal staan en de doelgroepen via emotionele prikkels worden betrokken en geraakt.

Let op! Eventmarketing is vooral niet alleen maar zenden en pushen.

Waarom eventmarketing? Offline is de nieuwe luxe.

  • Innovatieve aanpak voor doeltreffende (merk)communicatie
  • Eventmarketing staat synoniem aan belevingscommunicatie
  • Live experience waarbij het actief beleven van merk en organisatie centraal staat
  • Interactiviteit: prikkelen van alle zintuigen
  • Betrokkenen emotioneel raken bij merk en organisatie. Lees hier meer over dit onderwerp
Eventmarketing
Online versterkt offline en omgekeerd. Denk crossmediaal.

Events inzetten als marketing? Durf keuzes te maken.

Het inzetten van eventmarketing vraagt om weloverwogen keuzes maken. Positioneren = keuzes durven maken. Daarnaast dient heel goed te worden nagedacht over zaken als:

  • Hoe u als bedrijf (merk) uw stempel wilt drukken in de markt?
  • Wie uw doelgroep(en) wel en/of vooral niet zijn?
  • Wat uw bedrijfs – en marketingdoelstellingen zijn? Op korte én lange termijn.
  • Welke signature u wilt voeren als bedrijf en merk? Welke uitstraling, beleving wilt u overbrengen?
  • Zijn er urgente actuele zaken die u onder de aandacht wilt brengen?
  • Hoe wordt een goede mix van offline en online (crossmediale) communicatie ingezet?
  • Welke vorm van content inzetten? Niet alleen tijdens. Maar vooral voor én na uw event(s).
  • Is intern voldoende draagvlak voor eventmarketing. Het zijn vaak intensieve trajecten.

Bovengenoemde zaken bepalen in grote mate het succes van eventmarketing.

Tip! (Kern)vragen die helpen om te toetsen of zaken goed zijn afgebakend:

Welke gevoelens/emotie(s) wilt u oproepen bij uw genodigden?
Welke vervolg actie(s) dienen binnen welke termijn te worden gerealiseerd?

WatDan? Wat wilt u eigenlijk precies voor wie gaan doen?
HoeDan? Hoe wilt u dit precies gaan doen?
WaaromDan? Waarom wilt u dit eigenlijk?

A.Jansen – oprichter Bureau voor evenementen en gepassioneerd eventmarketeer

Voor wie is eventmarketing (niet) geschikt?

Is eventmarketing geschikt voor uw bedrijf? Deze vraag is niet zomaar snel even te beantwoorden. Het beantwoorden van deze vraag dient per situatie te worden beoordeeld. Overwegingen die hierbij van belang zijn:

  • Heeft u alle benodigde specialistische kennis in huis?
  • Past eventmarketing binnen uw bedrijfscultuur? Is er voldoende draagvlak?
  • Is uw doelgroep geschikt voor eventmarketing?
  • Bent u bereidt een langere termijn samenwerking aan te gaan met een externe partij?
  • Is het mogelijk tijd vrij te maken om met diverse medewerkers een team te vormen?
  • Heeft u voldoende budget beschikbaar? Niet alleen voor het organiseren van één of meerdere event(s), maar wat dacht u van het creëren van diverse vormen van (video) content en communicatiemateriaal? Heel belangrijk!

Eventmarketing kan uw bedrijf, merk en mensen écht een boost geven. U kunt flink uw stempel drukken en impact realiseren met de inzet van live activiteiten en evenementen. Het zijn mooie en bijzondere momenten en hoogtepunten in organisaties waar veel mensen naar uitkijken. Maar het zijn wel momenten die in één keer goed moeten gaan.

Wilt u het echt goed aanpakken en het verschil maken? Dan zijn wij er om u te helpen.

Eventmarketing in de praktijk: 2 inspirerende voorbeelden

Eventmarketing in de praktijk. Twee inspirerende case voor u uitgewerkt. De eventcases schetsen een duidelijk beeld over de vele mogelijkheden van eventmarketing.

De 1ste case betreft een productlancering met diverse crossmediale campagnes gecombineerd met verschillende beurzen gedurende een heel jaar. Commercieel karakter met harde doelstellingen.

De 2de case betreft een bedrijfsjubileum met een zorgvuldige samengestelde activiteiten – en evenementenkalender, voor diverse doelgroepen met als hoogtepunt een bedrijfsfestival. Maatschappelijk karakter met zachte doelstellingen.

Case 1: productlancering, crossmediale campagnes en beurzen

Eventmarketing
Uniek product. Unieke locatie. Unieke presentatie.

Een productlancering organiseren, is natuurlijk al een bijzonder gegeven. Echter een productlancering organiseren én een introductie van een Nederlandse divisie, van een internationaal farmaceutisch multinational, mag zeker uniek worden genoemd.
Vandaar dat een unieke aanpak, unieke locatie en unieke presentatie, niet kon uitblijven.

Maanden intensieve voorbereiding, vele diverse (internationale) conference calls, uitwerken van (video) content, visuals en diverse campagnes zijn voorafgegaan aan dit mooie prestigieuze project. Tijd, creativiteit, vakmanschap en verantwoordelijkheid zijn onmisbare pijlers die bij dit soort projecten centraal staan. Omvang project:

  • Samenwerking met digital agency: eventconcept ontwikkeling en productie event
  • Veel communicatiemomenten via conference-calls. Engelstalig
  • Bedenken en coördinatie inrichting & creatieve LED podium setting
  • Coördinatie Live broadcast vanuit de Black-box
  • (Video) content-creatie. Dynamische presentaties, video/film
  • Ondersteuning persmoment
  • Organiseren van accommodaties voor overnachting genodigden
  • Opstellen extreem strakke planning en opbouwschema’s. Slechts 8 uur nacht opbouw
  • Evaluatie en direct kaders uitgezet voor plannen en activiteiten in 2020/2021
  • Diverse beurzen en congressen gaan plaats vinden in 2020 & 2021.

In samenwerking met het digital agency en de volledige marketingafdeling van de opdrachtgever zijn onderscheidende crossmediale campagnes, bedacht en uitgewerkt. Voor zowel het voor als natraject. Doel voortraject: motiveren, enthousiasmeren en informeren. Doel natraject: bedanken, activeren en excelleren. Inspirerende on- en offline momenten met als hoogtepunt een live-event.

Bureau voor evenementen is sterk in het vertalen van de boodschap in de vorm van visuele verhalen (video) content. Waarom visueel? Omdat visueel het meest krachtig is en langdurig bijblijft. We creëren live-settings waar unieke belevenissen / experiences worden ervaren die volledig aansluiten op uw doelgroep(en).

Eventmarketing - Bureau voor evenementen
Unieke live experience volledig in stijl van bedrijf en merk.

Professionaliteit ten top! Volledig ontzorgd, alles tot in de puntjes uitgedacht en uitgevoerd, en instant flowless communicatie. Dit is wat je wil voor je event!

Marketingmanager – Allergan Nederland

Meer inspiratie opdoen?
Ontvang inspiratie EventBook met 18 inspirerende bedrijfsevenementen

Inspiratie-event-organiseren online magazine
100 pagina’s online magazine met 18 inspirerende bedrijfsevenementen

Case 2 : samengestelde activiteiten- en evenementenkalender

Sommige momenten zijn het waard om te vieren. Zoals een bedrijfsjubileum. Het organiseren van een jubileumfeest is uitermate geschikt om uw bedrijf te boosten en uw stempel te drukken bij medewerkers met of zonder partners, bij klanten, leveranciers en andere relaties.

Omvang eventcase: een intensieve samenwerking van twee jaar met directie, managers van alle afdelingen en overige relevante stakeholders. Meerdere strategische sessies hebben geresulteerd in een zorgvuldig samengestelde activiteiten – en evenementenkalender die bedrijfsbreed gedragen werd door het gezamenlijke beslissingsproces.

Aan de hand van de activiteiten – en evenementenkalender de volledige uitwerking en organisatie van diverse activiteiten en evenementen. Inclusief alle content-creatie (video/animatie) uitnodigingstrajecten & registratie genodigden. Video/foto reportage van het bedrijfsfestival als afsluiter voor alle medewerkers.

Eventmarketing
Visuele strategische sessie met diverse afdelingen. Resultaat? Zorgvuldig samengestelde activiteiten en evenementenkalender én draagvlak.
Eventmarketing-Jubileum-Jaarkalender
Activiteiten en evenementenkalender voor het gehele jubileumjaar.

Om het bedrijfsjubileum te vieren en de organisatie een flinke boost te geven is gekozen voor een zorgvuldige samengestelde activiteiten -en evenementenkalender. Diverse events zijn georganiseerd. Een kick-off, open dag, klanten dag en een bedrijfsfestival als hoogtepunt van het bedrijfsjubileum zijn tot in de puntjes georganiseerd. Dit hadden we nooit alleen gekund.

Algemeen directeur WSD-groep

Spreekt deze eventcase uw aan? Download dan het gratis inspiratie EventBook voor de volledige uitwerking van deze eventcase. Inclusief tips, cijfers en feiten op een rijtje. Tevens doet u nog veel meer ideeën en inspiratie op met maar liefst 16 eventcases die we voor u hebben uitgewerkt en hebben gebundeld.

Tip: Boost uw bedrijf: ontkurk de campagne

Het gehele jubileumjaar meerdere activiteiten en evenementen inzetten aan de hand van een zorgvuldig samengestelde jaarkalender kan uw organisatie een flinke boost geven. Diverse activiteiten en verschillende type evenementen kunnen in het verlengde liggen van uw bedrijfs en/of marketingdoelstellingen.

Benadruk pijlers als waardering, trots en saamhorigheid bij medewerkers en breng uw bedrijf (opnieuw) onder de aandacht bij uw klanten, prospects, leveranciers en al uw overige zakelijke relaties door het campagne-matig inzetten van activiteiten en evenementen gedurende het gehele jubileumjaar.

Bureau voor evenementen – evenementenbureau 2.0

Er zijn veel factoren die bijdragen aan het succes van eventmarketing. Wilt u écht opvallen, stevig uw stempel drukken en impact realiseren? Dan zijn wij er om u te helpen.

Bureau voor evenementen is een nononsense evenementenbureau die haar tijd vooruit is. Het goede van traditionele evenementenbureau’s is behouden. Enkele fundamentele zaken zijn veranderd. Wat vernieuwd kan worden, blijven we vernieuwen.

Doet u mee? Samen maken we het verschil én creëren we impact.

PS: vergeet uw inspiratie EventBook niet.

Inspiratie zakelijke evenement organiseren evenementenbureau Bureau voor evenementen
Inspiratie zakelijke evenement organiseren evenementenbureau Bureau voor evenementen

Online is maar online. Offline versterkt online en omgekeerd. Life is live. Choose Wise.

A.Jansen – oprichter Bureau voor evenementen en gepassioneerd eventmarketeer

Aaron Jansen

Aaron Jansen

Event organisator & strategisch eventmarketeer
Zelf geloof ik heilig in de kracht van live. Onwijs goede (video) content & ‘Old-school’ print. Offline is dé nieuwe luxe. Een mix van deze middelen goed doordacht inzetten zorgt ervoor dat bedrijven zichzelf op de kaart zetten en flink hun stempel drukken. Kortom: impact realiseren. Genoeg over mij. Wat is uw verhaal?

Laat een reactie achter

Bureau voor evenementen

Nononsense evenementenbureau die haar tijd vooruit is. Het goede van traditionele evenementenbureau’s is behouden.

Enkele fundamentele zaken zijn veranderd. Wat vernieuwd kan worden, blijven we vernieuwen. Doet u mee?

Laatste nieuwe berichten

Volg bureau voor evenementen

Evenementenbureau 2.0 -
Aangenaam kennismaken

Meer ideeën en inspiratie opdoen?

Aan spammen doen wij niet. U ontvangt van ons maximaal 4x per jaar een update.

Scroll to Top

Hartelijk dank voor uw interesse

Samen maken we het verschil

Binnen enkele minuten ontvangt u het EventBook in uw mailbox. 

Inspiratie zakelijke evenementen organiseren -evenementenbureau

We hopen dat u veel ideeën en inspiratie opdoet.

Bent u klaar voor de volgende stap?
Dan zijn wij er om u te helpen. 

Gebruik onze online checklist

Vergeet

niet

uw

inspiratie

EventBook !!

Ja! Graag ontvang ik het gratis EventBook