Kansen voor 2022 & 2023: contentmarketing met events als centrale middelpunt. Benut die kans!

Experiencebox-events

Inhoud van dit artikel

Contentmarketing & events: winning team !

Sinds 2020 (lees: 2 jaar Covid-periode) heeft de evenementenbranche zich razendsnel doorontwikkeld. Een periode van incasseren, leren en anticiperen. Van Live events naar online events. Van online events naar hybride events. En omgekeerd. Juist de pandemie heeft bijgedragen aan versnelde ontwikkelingen en flinke creatieve oplossingen rondom de inzet van events. In welke vorm dan ook. Maar wat blijkt? Events en contentmarketing lijken behoorlijk aan terrein te winnen: ‘winning team’ dus. Pak die kans!

Events en contentmarketing een krachtige combinatie dus. Hoe dan en wat dan? Zelf geloven wij al jaren in de combinatie van events en contentmarketing. Alleen lijkt het nu dat bedrijven en merken ook steeds meer de kansen en mogelijkheden (h)erkennen van deze twee krachtige (marketing) middelen. Aldus ook het content marketing institute en diverse marketing profs, die onderzoek verrichtte: “B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and trends for 2022.

Straffe contentmarketing laat business groeien

Contentmarketing is een techniek, maar nog veel meer een mindset. Belangrijk om te weten! Mensen hebben geen reclame nodig. Ze hebben hulp en inspiratie nodig en zaken die het hen gemakkelijker maken. Het leven een stukje mooier maken. Dát is de essentie van goede contentmarketing. Contentmarketing moet relevant en waardevol zijn voor je doelgroep(en). Aandachtspunt!

Wil jij écht alles weten over hoe je contentmarketing professioneel (next level) kunt inzetten voor jouw bedrijf en merk? Check dan zeker even bij onze samenwerkingspartner Brandpulse, download de whitepaper en ontdek alle geheimen achter het succes van contentmarketing. TIP!!

Contentmarketing en events
Contentmarketing professioneel inzetten en bedrijfsdoelstellingen halen

Indien nodig kunnen we met samenwerkingspartner Brandpulse snel opschalen naar een team van 14 professionals om creatieve content en (marketing) campagnes te bedenken en te ontwikkelen rondom de organisatie van events. Een samenwerking waarbij krachten worden gebundeld om optimaal te kunnen inspelen op trends en ontwikkelingen zoals we dus zien in het rapport van ‘B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Insights for 2022’. Een krachtige match!

Kansen en mogelijkheden contentmarketing en events

Wat zijn dan concrete kansen en mogelijkheden van contentmarketing en events? Het zal je niet verbazen maar, om te beginnen zijn events op zich zelf al uitermate geschikt om unieke en originele content te creëren. Events leveren in de basis al erg bijzondere en soms zelfs iconische content op. Zie events als heuse contentgenerators. Benut die kans!

Zet je daarnaast een event centraal in je marketingmix en combineer je dit met een of meerdere marketing campagne(s) dan kun je echte (langdurige) impact creëren. Bij je eigen mensen (medewerkers), maar natuurlijk ook bij klanten. Voor, tijdens en na een event is veel mogelijk!

Wel is het zaak om vooraf goed te bepalen hoe je de ‘journey’ en diverse touchpoints inricht rondom je event. Zowel offline (fysiek), als online. Welke kanalen ga je actief inzetten? Op welke kanalen bereik je de doelgroep het beste en creëer je de meeste impact? Wie is je doelgroep (sweetspot)? En zeker zo belangrijk, is te bepalen wat je doelstellingen zijn. Wat wil je bereiken?

Enkele voorbeelden van doelstellingen om contentmarketing en events in te zetten:

  • inspiratie, informatie en entertainment bieden
  • helpen en nuttig zijn
  • community (verder) uitbouwen en versterken
  • loyaliteit vergroten
  • maatschappelijke rol innemen
  • mensen op psychologisch en filosofisch vlak bijstaan (trots / waardering / saamhorigheid)

Tijd om verder in te zoomen aan de hand van enkele inspirerende voorbeelden:

Voorbeeld 1: creatieve experience box

Van out-of-the-box 🎁 in-to-the-box.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een prachtig (maatwerk) experience box die je inzet rondom je event. Zo bedachte we met het Brandpulse team een experience box voor Lexus. In deze box zitten tastbare elementen van de bestelde auto, zoals het leer van de bekleding en de geur van de auto. Zo kan de klant alvast een stukje van zijn nieuwe auto ervaren: een totaalbeleving! 

Je kunt je voorstellen dat een dergelijke experience box vele unieke en originele mogelijkheden biedt. Ook voor jou bedrijf en/of merk. Ons team denkt graag met je mee om een originele en creatieve vertaalslag te maken.

Hoe gaat jouw experience box eruit zien?

Experiencebox-events
Experiencebox-events

Voorbeeld 2: content, campagnes en (online) event

Nog een inspirerend voorbeeld is onze case van Trust international. Een nauwe samenwerking van ruim een half jaar heeft geresulteerd in de creatie van veel relevante en waardevolle content voor internationale partners. Naast het online samen komen om belangrijke bedrijfsupdates te delen, werden ook diverse nieuwe productlanceringen aangekondigd, werd een volledige rebranding doorgevoerd, en werden diverse enquêtes en onderzoeken afgenomen.

Online-evenement-Bureau-voor-evenementen
Online-evenement-Bureau-voor-evenementen

Resultaat? Creatie en publicatie van veel relevante en waardevolle content (wereldwijd), diverse actieve (marketing) campagnes rondom het online event en een bijzonder online samenkomen, als hoogtepunt van een langdurig traject.

De aankondiging van het planten van 1000 bomen (voor elke deelnemer één boom) aan het einde van het online event gaf het geheel een extra mooi maatschappelijk karakter. Dit is optimaal inzetten op een mix van content (marketing), campagnes en event, waarbij tevens diverse doelstellingen centraal stonden. Bekijk de video voor een sfeerimpressie van dit online event:

Voorbeeld 3: creatieve campagne jubileum

Een jubileum is bij uitstek ook een uitgelezen moment om een originele campagne te bedenken en te ontwikkelen. Zo bedachten we met het team van Brandpulse een originele campagne voor het 90 jarige bestaan voor Moeders voor Moeders. Het idee: maak een jaar lang kans op twee unieke armbandjes, voor jou en jouw Supermom!

Content-events
Bedenken en ontwikkelen creatieve campagne(s)



Een campagne die het gehele jubileum jaar kan worden ingezet is het resultaat. Een erg mooie gift om te geven en te ontvangen. Een campagne, content en give-a-way volledig in het DNA van de organisatie in de context van het jubileum jaar. Dit is overigens nog lang niet alles. Diverse creatieve plannen en concepten staan namelijk al klaar om gelanceerd te worden!

Voorbeeld 4: die vullen we graag samen in met jou!

We kunnen nog wel even doorgaan met het geven van inspirerende voorbeelden over inzet van content, campagnes en events. Het mag duidelijk zijn dat hier volop kansen en mogelijkheden liggen. Je moet alleen weten wat werkt en wat niet (ervaring), een flinke dosis creativiteit is daarnaast ook zeker handig. De juiste mensen, op de juiste plek, een goeie drive en aanpakken maar!

Staat het volgende voorbeeld van jou binnenkort hier ook tussen?
Je bent slechts een click verwijderd om een te gek gaaf creatief proces te starten.
Push the button! 👇

Aaron Jansen

Aaron Jansen

Event organisator & strategisch eventmarketeer
Zelf geloof ik heilig in de kracht van live. Onwijs goede (video) content & ‘Old-school’ print. Offline is dé nieuwe luxe. Een mix van deze middelen goed doordacht inzetten zorgt ervoor dat bedrijven zichzelf op de kaart zetten en flink hun stempel drukken. Kortom: impact realiseren. Genoeg over mij. Wat is uw verhaal?

Laat een reactie achter

Bureau voor evenementen

Nononsense evenementenbureau die haar tijd vooruit is. Het goede van traditionele evenementenbureau’s is behouden.

Enkele fundamentele zaken zijn veranderd. Wat vernieuwd kan worden, blijven we vernieuwen. Doet u mee?

Laatste nieuwe berichten

Volg bureau voor evenementen

Evenementenbureau 2.0 -
Aangenaam kennismaken

Meer ideeën en inspiratie opdoen?

Aan spammen doen wij niet. U ontvangt van ons maximaal 4x per jaar een update.

Scroll to Top

Hartelijk dank voor uw interesse

Samen maken we het verschil

Binnen enkele minuten ontvangt u het EventBook in uw mailbox. 

Inspiratie zakelijke evenementen organiseren -evenementenbureau

We hopen dat u veel ideeën en inspiratie opdoet.

Bent u klaar voor de volgende stap?
Dan zijn wij er om u te helpen. 

Gebruik onze online checklist

Vergeet

niet

uw

inspiratie

EventBook !!

Ja! Graag ontvang ik het gratis EventBook