Bureau voor evenementen
Klantendag organiseren
Een klantendag organiseren is meer dan alleen een dag om uw klanten te fêteren. Het organiseren van een klantendag is uitermate geschikt om uw bedrijf (opnieuw) onder de aandacht te brengen en een flinke stempel te drukken. Kortom: met het organiseren van een klantendag kunt u uw bedrijf een flinke boost geven.
Bij de organisatie van een klantendag kan de focus liggen op zowel intern als extern. Intern kunnen de pijlers trots, waardering en saamhorigheid worden benadrukt bij medewerkers. Extern kunnen de peilers imago, goodwill en loyaliteit worden benadrukt bij klanten, prospects en overige zakelijke relaties.
Er is veel mogelijk. Niet alleen tijdens, maar zeker ook voor én na de organisatie van een klantendag. Laat uw klantendag onderdeel zijn van uw bedrijfs – en marketingdoelstellingen. Wilt u écht het verschil maken en impact creëeren?
Dan zijn wij er om u te helpen.
Klantendag organiseren
De video toont de organisatie van een klantendag waarbij het belangrijkste product van het bedrijf een centrale rol speelt. Namelijk karton. Samen met onze opdrachtgever hebben we een unieke twist gegeven aan deze klantendag. Namelijk het live produceren van de grootste kartonnen doos ter wereld. Registratie hiervan is tevens terug te zien in een time-lapse video. Ps: het wereldrecord is officieel behaald.
KLANTENDAG ORGANISEREN MET EEN UNIEKE TWIST
Unieke klantendag
organiseren
KLANTENDAG ORGANISEREN & WERELDRECORD VESTIGEN:
- KLANTENDAG VOOR MEDEWERKERS & KLANTEN
- OPENING MET BELANGRIJKE ROL VOOR DIRECTIE, BURGEMEESTER EN SELECTIE MEDEWERKERS
- EXTRA STROOM – EN WATERVOORZIENING
- EXTRA SANITAIRE VOORZIENINGEN
- AUDIO-VISUEEL GEHEEL IN HUISSTIJL BEDRIJF
- BOUW GROOTSTE DOOS TER WERELD
- OFFICIËLE REGISTRATIE DOOR GUINNESS WORLD RECORDS
- PRODUCTIE DOOS VASTGELEGD IN TIME-LAPSE VIDEO
- CULINAIR: STREETFOOD & FINGER FOODS
- EXTRA: CABARET GEHEEL OP MAAT (ACTUELE THEMA’S)
- LIVE STRAATMUZIKANTEN ALS ACHTERGROND MUZIEK
- FOTO & VIDEO REPORTAGE
Klantendag organiseren. 700 genodigden. medewerkers, klanten en relaties
Werkzaamheden uitgevoerd door Bureau voor Evenementen:
Bedenken, uitwerken en organisatie samen met samengesteld team van opdrachtgever. klantendag inclusief de bouw van de grootste doos ter wereld gerealiseerd in de productiehal van het bedrijf.
Klantendag organiseren
Klantendag organiseren
Feiten & cijfers
Aandachtspunten / bijzonderheden
-
Planning klantendag organiseren
Een klantendag organiseer je bij voorkeur op het eigen terrein. Het bedrijf en/of de eigen productiehal speelt
een belangrijke rol als visitekaartje voor klanten. Voor klanten is het goed en interessant om te zien waar en hoe producten worden gemaakt. Een rondleiding is dan ook vaak onderdeel van een klantendag.
Let op dat een klantendag op het eigen terrein vaak wel een flinke logistieke impact heeft. De organisatie van
een klantendag vraagt dan ook om een goede planning en zeer goede afstemming van alle betrokkenen van diverse afdelingen.
Een extra uitdaging van deze klantendag was de bouw van de grootste kartonnen doos ter wereld. Hiervoor moest een ruimte van 40x20x4 meter worden vrijgehouden. 3 weken lang. De rest van de voorbereidingen werden 7 maanden eerder gestart. -
Uitnodigingstraject klantendag
Voor deze klantendag is gekozen voor de inzet van een crossmediaal (off - en online) communicatietraject. Geheel in stijl van het belangrijkste product van de organisatie. Een kartonnen fysieke mailing.
De kaart is uitgevoerd in de vorm van een puzzel-stuk. Boodschap op de kaart: "samen bouwen we de grootste
doos ter wereld". Een goed voorbeeld hoe in het voor-traject op creatieve wijze al flink wat reuring rondom
het product, merk en bedrijf wordt gerealiseerd.
Timing, creativiteit, boodschap en inzet juiste communicatiekanalen zijn belangrijke aandachts- punten voor uw uitnodigingstraject, de opkomst en beleving voor én na uw event. -
Content-creatie maakt hét verschil
Relevante content creëren is een belangrijk onderdeel.
Zo ook weer in het voorbeeld van deze eventcase. Relevante content kunt u inzetten om voor, tijdens,
maar ook nog na een klantendag uw bedrijf en merk
extra onder de aandacht te brengen en impact te realiseren. Zo maakt u dus écht het verschil.
€25 t/m € 50
€ 50 t/m € 100
€ 100 t/m € 200
> € 250
Evenement organiseren
Maak de keuze om ook het verschil te maken
Briefing al gereed?
Mail dan uw briefing- U heeft uw briefing al gereed
- Mail uw briefingsdocument
- Ontvang debriefing en inspiratieplan
Nog geen briefing?
Doorloop dan stap voor stap checklist- Doorloop de online checklist
- Verzend uw checklist. Dit is onze briefing.
- Uw ontvangt een inspiratieplan
Kennismaken?
Plan vrijblijvende afspraak- Ervaar persoonlijke klik én match
- Al uw vragen worden beantwoord
- Samen maken we plan van aanpak
Nog meer eventcases bekijken?
Jazeker.
16 inspirerende eventcases hebben we voor u gebundeld in een EventBook
Alle eventcases zoals getoond op onze website én nog vele andere inspirerende eventcases hebben we voor u gebundeld in dit EventBook.
Zo kunt u ideeën en inspiratie opdoen in uw oriëntatiefase.
Ook leest u referenties en leert u van ervaringen van bedrijven die u zijn voorgegaan en inmiddels terugkijken op een onvergetelijk bedrijfsevenement.
Ideeën & inspiratie voor de organisatie van uw evenement
Tips, aandachtspunten en valkuilen per type evenement
Referenties en ervaringen van andere bedrijven
Extra: evenement op eigen locatie? Tips en adviezen
Extra: checklist voor de organisatie van uw evenement
Extra: budgetverdelingen & ideeën uitnodigingstrajecten
Doe ideeën en inspiratie op voor een ander type evenement:
Samen creëren we impact creëren we reuring creëren we onvergetelijke momenten maken we het verschil
Dit is wat wij als evenementenbureau doen om het verschil te maken. Voor u